Ćwiczenia nad odebraniem wiary w radiestezji cz. II

Połóżmy przed sobą na stole ołówek i umieśćmy nad nim nasze pendulum. Prawdopodobnie zacznie ono oscylować wzdłuż ołówka. Posuwajmy teraz pendulum wzdłuż ołówka aż do jego prawego końca. Tutaj prawdopodobnie wahadło zacznie się obracać. Wróćmy do lewego końca. Tutaj także pendulum zacznie się obracać, ale czy w tym samym kierunku? Zobaczymy.

Do łatwych ćwiczeń eksperymentalnych dorzucić jeszcze warto następujące: weźmy dwie jednakowe monety, np. dwie pięciozłotówki. Jedną z nich dajmy komuś z towarzystwa, żeby ją gdzieś schował, podczas gdy my opuścimy dyskretnie pokój. Po powrocie do towarzystwa kładziemy drugą z posiadanych monet gdzieś na środku pokoju i krążymy z pendulum dookoła niej. W pewnym momencie wahadło zacznie reagować obrotami. Będzie to przecięcie linii łączącej dwie monety. Gdy zmienimy położenie naszej monety i ponownie ją okrążymy z pendulum, wykryjemy w ten sposób nową linię. Przecięcie się tych dwóch linii wskaże miejsce schowka.

Teraz drugie doświadczenie: usiądźmy przy stole, kładąc rękę lewą przed sobą, tak aby dłoń zwrócona była do góry. Prawą ręką naprowadzamy nad jej powierzchnię pendulum. Najprawdopodobniej zacznie się ono obracać zgodnie z ruchem wskazówek zegara. To samo ćwiczenie przeróbmy, zmieniając rękę. Pendulum także zmieni kierunek krążenia. Radiestezja tłumaczy to odmiennymi znakami polaryzacji magnetycznej. Można się z tym zgodzić. Jak jednakże zrozumieć i wytłumaczyć odczytywanie za pomocą wahadła różnych błędów lub fałszerstw, czyżby i tutaj zachodziły polaryczne zakłócenia? Aby się przekonać o tym, przygotowujemy kilka jednakowych kartek papieru z elementarnym działaniem arytmetycznym, np. piszemy 2 + 2 = = 4, 3 – 1=2, 5×5 = 25. Następnie na takichże kartkach nakreślimy kilka działań błędnych, dajmy na to: 2 + 2 = 5, 3-1=3, 5×5 = 24. Przemieszajmy teraz kartki i niech osoba trzecia podsuwa je kolejno stroną białą pod nasze pendulum. Przypuszczalnie nad każdym prawidłowym zadaniem wahadło da obroty pozytywne, to znaczy w kierunku strzałki zegara, a nad zadaniem błędnym będzie odwracało się odwrotnie. Ćwiczenia te można doprowadzić do 100% trafności.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>