Hartowanie ciała codzienne (profilaktyczne)

– 1. Stajemy nago przed miednicą pełną zimnej wody lub wchodzimy do pustej wanny i siadamy na jej krawędzi. Moczymy ręcznik tak, aby zeń ściekało, nacieramy nim głowę i twarz, a potem szyję z dołkami obojczykowymi. To nacieranie trwa 3 minuty. W ciągu tej czynności moczymy ręcznik kilkakrotnie, ażeby podtrzymać chłód. Następnie świeżo umoczony ręcznik kładziemy sobie na plecy tak, ażeby pokrył je całkowicie i przylegał szczelnie do kręgosłupa. Następnie nacieramy innym mokrym ręcznikiem pierś, brzuch i kończyny. Cały zabieg winien trwać 6-15 minut.

– 2. Zamiast tej całej skomplikowanej procedury można wejść do wanny z letnią wodą i zanurzyć się w niej razem z głową, potem otworzyć kran z wodą zimną i dolewać. Jednocześnie wypuszczamy po trochu wodę letnią. Nie należy przebywać w wannie dłużej niż 6 minut. Po umyciu nie wycierać się od razu, tylko masować łagodnie ciało dłońmi. Taki masaż znakomicie uelastycznia skórę, zwłaszcza u osób starszych. Sześciominutowy natrysk, zaczynający się od głowy i karku, rozwiązuje sprawę najlepiej.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>